Natrag

Zašto je projekt TurFacto važan za javnost?

TurFacto je platforma koja donosi provjerene informacije o turizmu.

To je servis koji prati, analizira i evaluira medijske činjenice vezane za turistički sektor koji je Hrvatskoj kao turističkoj zemlji izuzetno važan. Kao instrument u borbi protiv lažnih vijesti TurFacto nastoji informiranjem javnosti o relevantnim činjenicama doprinijeti razvoju medijske pismenosti, širenju svijesti o potrebi kritičkog promišljanja o medijskom sadržaju te jačanju povjerenja u hrvatski turizam.

Medijska vidljivost

Uvidjevši potrebu u medijskom prostoru i nepostojanje specijaliziranog fact-checking servisa u sektoru turizma, Sveučilište VERN’ i Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) razvili su TurFacto što projektu i analizi medijskog sadržaja daje značajnu vidljivost. Kroz partnersku mrežu HUDI-ja te uz podršku Agencije za elektroničke medije analize i otkrića TurFactove redakcije bit će dostupnije širem krugu čitatelja i potrošača u hrvatskom turizmu, odnosno turistima, kako domaćim tako i stranim.

Sam pojam turizam odnosi se na znatno opsežnije elemente od pukog broja noćenja tijekom sezone. Odnosi se i na turističke destinacije, cijene i usluge koje se nude u Hrvatskoj, kulturne običaje turističkih lokaliteta, atrakcije koje se mogu posjetiti, evente i još mnogo toga. Provjera točnosti medijskih informacija o navedenim elementima koristi turistima, ukupnom imidžu hrvatskog turizma i jača povjerenje partnera u turizmu.

Provjerom medijskih činjenica u sektoru koji je strateški važan za gospodarski razvoj Republike Hrvatske, platforma TurFakto gradi svoj kredibilitet među ciljanom publikom.

Redakcija
Potpis pod fotografiju

Tko je TurFacto?

TurFacto je neovisni, neprofitni hrvatski provjeravatelj informacija (fact-checker) specijaliziran za područje turizma.

Nastao je kao rezultat natječaja “Uspostava provjere medijskih činjenica” pokrenutog od strane Agencije za elektroničke medije i Ministarstva kulture i medija, financiran kroz fond  NexGenerationEU Europske unije. Projekt su pokrenuli Sveučilište VERN’ i Hrvatska udruga digitalnih izdavača.

Osim provjere točnosti informacija iznesenih u javnom prostoru na temu turizma, projekt u svom fokusu ima i edukativni dio te promicanje medijske i digitalne pismenosti.

Glavni ciljevi projekta su jačanje otpornosti društva na dezinformacije, smanjenje količine dezinformacija, misinformacija i lažnih vijesti u javnom prostoru iz područja gospodarstva; jačanje informacijske pouzdanosti i sigurnosti kod konzumiranja medijskih sadržaja i korištenja društvenih mreža u sektoru turizma te jačanje kvalitete novinarstva i vjerodostojnog izvještavanja.